Fra uge 36 2022 kommer der øget fokus på detailhandelsbranchen
Her lancerer Det faglige Udvalg for Detailhandelsuddannelser nemlig en kampagne, der skal brande en af de mest essentielle og alsidige uddannelser i Danmark på en ny måde.
Detailhandelsuddannelsen oplever, som mange andre lignende uddannelser, et relativt fald i interessen fra unge, som ofte ser uddannelsen som en blindgyde uden meget prestige. Den nye kampagne skal blandt andet vise, at en uddannelse indenfor detailhandel er en indgang til en verden, hvor ikke to dage er ens og uddannelsen kan føre en et utal af steder hen.
Kampagnen blev præsenteret ved et kick-off arrangement på Børsen i København i uge 33. Her deltog 150 repræsentanter fra skoler og virksomheder enten fysisk eller ved at overvære streaming af eventet, og de blev præsenteret for kampagnens mange elementer.
Hvis man ikke var til stede på selve dagen, men gerne vil blive klogere på kampagnen, så kan man se (eller gense) hele eventet ved at klikke klikke på filmen herunder - du kan også downloade den til din egen computer. Det er også muligt at få selve præsentationen fra dagen. Den finder man som PDF-fil ved at klikke HER.