Multitest

Velkommen til Multitest for AMU, HAKL


Hvad er multitest?

 

Multitest er et digitalt prøveafviklingssystem, som har været anvendt gennem mange år, bl.a. til prøveafvikling inden for TUR, og som flere skoler allerede kender og anvender f.eks. til afvikling af svendeprøver, gaffeltruckprøver, prøver på kvalifikationsuddannelserne m.fl. Multitest er ejet af TUR.

HAKL har indgået en aftale med TUR om brug af prøveafviklingssystemet i 2020-21 i henhold til trepartsaftalen 2017.

Det betyder at udbydere, der anvender prøver udviklet af HAKL, kan benytte disse vederlagsfrit i Multitest i perioden 2020-21. Skolerne skal indgå en aftale med HAKL om brug af Multitest og underskrive en databehandleraftale. HAKL skal samtidig have informationer om, hvem der er administrator på skolen ved navn, og e-mail, samt oplysninger om skolen ved navn, adresse, telefon, mail, og CVR-nummer. Sidstnævnte oplysninger sendes til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. , att.: Karina Pedersen, der så opretter vedkommende skole og administrator i systemet, når aftalen er indgået.

Systemet stilles til rådighed, som det er og forefindes og uden nogen former for garantier fra HAKL. Det betyder bl.a., at skolerne anvender systemet på eget ansvar og ikke kan rette nogen former for krav eller misligholdelsesbeføjelser mod HAKL.

For nærmere information om Multitest kan der henvise til Multitests hjemmeside på følgende link: http://www.hvadermultitest.dk/. Vejledninger til brug af Multitest er lagt ind i Multitest.

 

Oversigt over prøver klar til brug i Multitest:

 

Statusoversigt over prøver_Multitest

 

Her finder du diverse manualer til multitest:

 

Multitest Institutionsmanual 26-06-2018
Multitest NemID Instruktion 29-05-2017

 

 

Plan over færdige test:

 

Plan for forventet tilgængelighed af prøver på Multitest på HAKLs kursusområder 

 

Ofte stillede spørgsmål:

 

1. Hvordan registreres kursisterne i Multitest? Er der fx automatisk oprettelse af kursister?

Svar: Nu hvor skolerne overgår til et "privat" studieadministrativt system, som det er op til skolerne selv at bestemme, så er det skolerne, der skal sikre, at deres kommende studieadministrative system understøtter deres behov, herunder brug af Multitest.

I Multitest er der følgende muligheder:

  1. Importere en csv fil genereret fra EasyA af typen ”A565 flettefil”. Dette har fungeret fint I mange år og har trukket det store læs.
  2. Benytte en ny importfunktion tilkommet I foråret. Her importerer man en Excel fil med få kolonner, den gør det nemt at copy paste deltagere fra anden tabel. Visse af de tilkomne studieadministrative systemer skulle vist også kunne generere denne fil. Under alle omstændigheder starter man med at hente en tom Excel fil ned inde fra Multitest, herefter udfylder man og importerer den til Multitest.

sporgsmaalsvarscreenshot