DERFOR - bør I ansætte en eventkoordinatorelev

 "Hvorfor vil du anbefale andre virksomheder at ansætte en eventkoordinatorelev?
Fordi man som virksomhed har et ansvar for at være med til at uddanne kompetente folk til sin branche. Hos os føler vi, at vi er med til at skabe og udvikle den faglige ballast, der gør, at vi kan følge med udviklingen mod det mere og mere kundecentriske. Her har eventkoordinatorer nemlig meget at komme med. Jeg synes i øvrigt også det udvikler mig som leder at være med til at uddanne en eventkoordinatorelev."

Pia Trøigaard Jakobsen, kursuskoordinator, HK Hovedstaden - "Hvorfor vil du anbefale andre virksomheder at ansætte en eventkoordinatorelev? Elevernes kreativitet og alsidighed vil kunne gavne de fleste virksomheder. De tager ansvar fra dag ét, kan enormt meget og lader sig ikke låse fast. Og så har de en meget intuitiv tilgang til de sociale medier, og hvordan de kan bruges i forhold til at skabe synlighed eller kontakt med en målgruppe."

"Morten Mathiesen, kulturhusleder, Kulturhuset Galaksen, Værløse - "Hvilken værdi giver det jer at have eventkoordinatorelever ansat? Vi har haft tre elever, og alle har givet os noget forskelligt. Først og fremmest er det altid fedt at få nye øjne på vores arbejdsgange og vores organisation. Vores nuværende elev har også bidraget med rigtig meget i forhold til at få struktureret og simplificeret en række processer."

 

Dansk Erhverv og HK Handel og HK Privat har fået 3 virksomheder og deres elever, til at videregive deres erfaringer og bud på, hvad en eventkoordinatorelev bidrager med i virksomheden.

Igennem denne kampagne ønsker organisationerne at sætte fokus på eventkoordinator-uddannelsen og de mange gode kvaliteter en eventkoordinatorelev har og kan bidrage med i din virksomhed:

  • Ny viden og energi, som puster til idéudviklingen og kreativiteten.
  • Ekspertise i de nyeste trends inden for bl.a. kommunikation på de sociale medier.
  • Fokus på den gode kundeoplevelse i relationsskabelse og eventplanlægning.
  • Professionalisme i måden at planlægge, økonomistyre og koordinere alle dele af processen omkring en event eller et arrangement.
  • Netværksevner, der gør, at man har fingeren på pulsen som virksomhed og har god kontakt med kunder og samarbejdspartnere. 

 Kampagnen løber i perioden 5. september 2018 til 28. juni 2019.